Drukke December en naar huis - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu Drukke December en naar huis - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu

Drukke December en naar huis

Blijf op de hoogte en volg Daan

06 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Na een vrij drukke maand is het toch weer tijd voor een updateje.
Die maandag had ik dus de ceildih op school, normaal gesproken ga je bij zo’n dans samen met je partner naar binnen, omdat Margaux niet kon, Sean geen zin had in een partner en Adam’s partner liever met haar vriendinnen d’r heen ging, gingen wij gezellig met zn drieen in de auto naar de ceilidh. Ik had geen idee wat ik aan moest trekken, een paar jongens droegen een kilt, maar dat zag ik toch niet zo zitten. Het werd uiteindelijk een overhemd, stropdas en pantalon. Normaal gesproken ben ik totaal geen danser en ik durf zelfs te stellen dat ik dansen haat, maar ik vond dit schotse dansen echt leuk, gezellig met de mensen van school een beetje lachen. Om een beetje een impressie te krijgen van wat het inhoudt heb ik hier een link: http://www.youtube.com/watch?v=62sim5knB-s
Die vrijdag had ik dus weer een ceilidh en omdat het toch in de stad was besloten Tim en ik daarvoor maar kerstinkopen te doen. We waren niet de enige die besloten rond 4 uur ‘smiddags de stad in te trekken voor kerstinkopen, wat een drukte echt nog nooit zoveel mensen bij elkaar in een warenhuis gezien. Uiteindelijk beide geslaagd voor alle cadeautjes. Toen we uiteindelijk opzoek gingen naar de zaal waar de ceilidh dans was, belanden we een beetje in een achteraf uitgaansgebied van Edinburgh, waar de paaldansclubs en dergelijke zaten. Omdat we de ceildih zaal niet konden vinden, besloten we maar een gokje te wagen bij een ‘dance club’, we dachten ceildih is en blijft een dans. Een beetje naief natuurlijk, want na een blik langs de uitsmijter bleek dat in de club toch voornamelijk op een andere manier gedanst wordt ;-). Uiteindelijk bleek het zaaltje zich ergens tussen de clubs te bevinden, dus heel erg fout zaten we niet. Weer een leuke avond gehad, al was het in tegenstelling tot de ceilidh op school met een hele hoop vreemde mensen, want op de groep na waren er nog zo’n 50 a 60 andere personen aanwezig, wat het in sommige gevallen een beetje ongemakkelijk maakte.
Die maandag hadden Margaux en ik precies een maandje verkering, dus besloot ik haar verrassing op maandag op school op te wachten. Ze was heel erg verbaasd, maar vond t wel super leuk. Vervolgens samen over winterwonderland gelopen, in t reuzenrad geweest en samen een restaurant bezocht, kortom een geslaagd middag/avondje.
De laatste schoolweek stond alleen maar in het teken van voorbereiden op kerstmis, zo was er in de school een ‘decorate your door competition’ en de registration class met de mooiste deur zou een middagje vrij winnen, zodoende zat ik als oudste vd klas een paar uurtjes in december de knutselwerkzaamheden aan onze deur te coordineren, enfin we hoefden daardoor niet naar de les. Verder was er op woensdagavond een kerstconcert op de school van Margaux, dus was ik daar naartoe om haar te zien zingen. En op donderdag was ik samen met haar naar het kerstconcert op mijn school geweest, waarvan de opbrengst van de tickets naar het goede doel ging. Helaas had ik ongeveer alle liedjes die ochtend al gezien op de verplichte kerstochtend van de school, waarbij de plaatselijke priester langs kwam om ons te wijzen op de echte kerstgedachte ipv het kopen van cadeautjes. Het was een soort van dienst maar dan tijdens schooltijd. Op vrijdag was het dress down day, waarbij je niet in je schooluniform naar school hoeft te komen, maar wel minimaal 1 pond betaald aan t goede doel. Ook was er een voetbaltoernooi georganiseerd waarbij je team van minimaal 6 moest maken met 1 iemand uit elk jaar, en na het betalen van 2 pond aan t goede doel had je dus een hele dag voetbal in plaats van school.
Dat weekend was het laatste weekend dat Thiago er nog was, dus vrijdag en zaterdag met een groep gevierd dat het vakantie was en om het meeste van zijn laatste avonden in Schotland te maken.
Op maandag hadden Margaux en ik samen kerst gevierd in de stad, elkaar de cadeautjes gegeven en vervolgens samen naar de film. Helaas kwamen we halverwege de film erachter dat onze laatste bussen die dag over 10 minuten zouden vertrekken, omdat door de kerstavond de bussen blijkbaar tot 10 uur reden, dus na een heel kort afscheid zat ik in de bus weer op weg naar huis.
Op dinsdag was t kerst en mijn hostmom’s verjaardag, dus het enige wat ik die dag heb gezien is cadeautjes. Ik had mn hostdad een mok en chocolaatjes van zijn favoriete voetbalclub gegeven, en mn hostmom voor haar verjaardag plus kerst een heleboel body schoonmaak rommel gegeven van Lush en Rituals. Ik had van hen een Arsenal polo, chocolade, een kruik in de vorm van een teddybeer die je in de magnetron stopt en het is hier ook gebruikelijk om iedereen een niet al te serieus cadeau te geven dus kreeg ik mondwater. Ann had bijvoorbeeld een mini rollator gekregen en John Dr. Bibber. Rond een uur of 3 vertrokken we naar een van Ann’s zonen om daar met de hele familie kerst te vieren. En ik moet zeggen dat er toch wel een groot verschil zit tussen een Schots kerstdiner of kerst zoals het door deze familie wordt gevierd en zoals ik het gewend ben te vieren. Zo begon iedereen met een glaasje whiskey toen ik binnenkwam en toen het voorgerecht werd geserveerd een half uur later zat iedereen al aan het tweede of derde drankje. Meteen na het voorgerecht rond kwart over vier werd het hoofdgerecht geserveerd, het eten zelf was niet erg anders dan ik gewend ben van een kerstdiner thuis, dus om 5 uur was iedereen wel uitgegeten, toch vreemd omdat ik gewend ben om rond half zeven een keer aan het voorgerecht te beginnen. Na het hoofdgerecht gingen de Schotten weer verder met waar ze blijkbaar goed in zijn; flink doordrinken. Rond een uur of negen gingen we weer naar huis en om eerlijk te zijn was ik wel blij dat ik er niet nog uren hoefde te zitten, blijft toch vreemd om zo’n familiegebeurtenis mee te maken terwijl je de mensen amper kent, ook kwam het misschien wel omdat ik de dag erna naar huis zou gaan en daar wel heel erg naar uitkeek.
Woensdagochtend was het dus zover, ik had die nacht maar 3 a 4 uurtjes kunnen slapen, zo spannend vond ik het om weer naar huis te gaan. Daarom kwam het mij niet slecht uit dat John en ik rond kwart voor 7 de auto pakte naar het vliegveld, en zo’n 4 uurtjes later om kwart voor twaalf Nederlandse tijd kon ik eindelijk mama, papa, jeroen, Bassie en Pedram weer in de armen sluiten. Over de dagen in Nederland kan ik heel kort zijn, het was elke dag geweldig, maar ook heel gek, omdat ik me elke keer realiseerde dat ik zondag weer terug zou vliegen.
Zondagavond om half 10 vloog ik dus weer terug naar Edinburgh en om 10 uur Schotse tijd stond John me alweer op te wachten op het vliegveld en t voelde echt weer een beetje zoals toen ik arriveerde, al was het toen allemaal een grote verrassing en nu wist ik uiteraard wat er ‘thuis’ te wachten zou staan.
Maandag was het dus oudejaarsdag of Hogmanay op zn Schots en helaas viel dat toch wel een beetje tegen. Allereerst moest ik toch weer even wennen om in Schotland te zitten, had ik dus een beetje heimwee en omdat er geen bussen meer reden waren Tim en ik een beetje op elkaar aangewezen en konden we niet naar de Schotse feestjes in de buurt. Uiteindelijk samen ons er bij maar neergelegd dat we bij hem thuis zouden blijven en toen hebben we uiteindelijk tot in de kleine uurtjes het nog gezellig gehad.
De rest van de vakantie heb ik voornamelijk doorgebracht met Fifa’en met Tim, naar Edinburgh gaan en poolen met Martin, Sean en Adam.
Vandaag kan ik Margaux na 2 weken eindelijk weer zien, dus ga ik haar rond 19 uur van het vliegveld ophalen.
Voor de rest beginnen over 2 weken mijn ‘prelims’ en wat ze echt inhouden en hoe belangrijk ze zijn weet ik nog steeds niet echt, maar het zijn in ieder geval een soort van tussentijdse examens die dus ook niet door je eigen leraar worden nagekeken.
Dit was me weer een hoop geschrijf, heb echt heel erg genoten van mn dagen thuis en wil mn vrienden en familie dan ook bedanken voor de fantastische 5 dagen.
Liefs Daan(tje)



  • 07 Januari 2013 - 21:52

    Joelito:

    Leuk om weer op de hoogte te zijn daantje!

    Blijven schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 23034

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Een Highschoolyear in Edinburgh

Landen bezocht: