Sneeuw en vakantie - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu Sneeuw en vakantie - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu

Sneeuw en vakantie

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Alweer een tijdje niks van me laten horen op deze pagina, dus ga maar verder waar ik de vorige keer was gebleven:

Diezelfde avond Margaux dus van het vliegveld gehaald, was heel blij haar weer te kunnen zien. Die maandag op school was het voor me gevoel ineens vrij leeg op school, omdat ik samen met Martin en Ignacio ineens de enige exchange studenten in de school waren, terwijl het er voor kerst nog 15 waren. Afijn, aan het eind van de week waren alle nieuwe exchange students weer in de school en waren er weer een paar nieuwe bij. En ik moet zeggen dat het in een bepaald opzicht heel vreemd was om de nieuwe exchange students te zien, want je ziet nu dat zij dezelfde stappen meemaken als ikzelf.
Het weekend was volgens mij niet zo heel bijzonder, maar dat kan me ook niet echt meer herinneren.

Die maandag, ging de knop bij de alle leraren om naar prelim revision, oftewel voorbereiden voor mn oefenexamens. Alleen zijn ze wel vrij belangrijk, omdat als je ze niet haalt uitgesloten kan worden voor t examen. Na school nodigden Sean en Adam me uit om met ze een pizza in de stad te gaan eten om een beetje bij te praten over de vakantie ed., dus na een autorit van een uur door Edinburgh (grappig dat ik Edinburgh bijna beter herkende dan hen) heerlijk bijgepraat en genoten van een pizza.

Woensdag had ik dus mn hospitality prelim, oftewel mn kook oefenexamen en het klinkt makkelijker dan het is, zo heb ik hogere cijfers voor wiskunde en natuurkunde. We kregen 2,5 uur de tijd om een 3-gangen menu klaar te maken, waarvan de soep (aardappel-prei) na 2 uur, 10 minuten moest worden geserveerd, het hoofdgerecht tien minuten later (chilli-beef met rijst) en het toetje weer 10 minuten later (twee soesjes torens met butterscotch saus). Door de tijdsdruk, vooral op t einde was het een hectische aangelegenheid, maar uiteindelijk toch een B als resultaat gehaald.

Donderdag, moest ik om 9:00 op de universiteit zijn voor mn natuurkunde onderzoek. Dit betekende om 7:15 in de bus en vervolgens heel westelijk Edinburgh door crossen. Het experiment dat ik moest uitvoeren was letterlijk een hel en heeft me ook uiteindelijk 7 uur geduurd (ik moest het 90x herhalen voor betrouwbare resultaten). Dus nu weet ik ook een beetje wat me volgend jaar te wachten staat.

Vrijdags begon het, net zoals in Nederland volgens mij, rond een uur of 2 in de middag te sneeuwen en dat heeft zeker tot de volgende dag geduurd voordat het een keer droog was. Op zaterdag zelf hadden we een 18e verjaardag te vieren van Fredrika (een Fins meisje) en gingen we met zn 10en geloof ik uit eten bij een Italiaan.

Die schoolweek begonnen dus de prelims. Nou kon het weinig van ons schelen wat voor resultaten we gingen halen (Sean en Adam zijn al verzekerd van hun plekje op de universiteit en voor de meeste exchange students telt het jaar toch niet mee), dus in tegenstelling tot 90% van de leerlingen zaten wij vrij relaxed die prelims te maken. Woensdag had ik mn eerste serieuze prelim en dat was engels. Van 9-12:30 moest ik twee essays schrijven (ieder binnen 45 minuten). Daarna was er 15 minuten pauze was het voor 1,5 uur begrijpend lezen. Die vrijdag had ik nog wiskunde van 9-12, dus opnieuw een lange zit, maar waarbij ik er bij wiskunde wel zeker van ben dat ik een A gehaald heb, weet ik van Engels lang niet zeker of ik het uberhaupt gehaald heb.
‘savonds gingen we als boys samen voor t eerst snooker proberen te spelen, dus dat was even een goed avondje ontspannen.

Zaterdags was Martin alleen thuis en mocht hij een paar mensen uitnodigen om een paar biertjes te komen drinken, dus dat was ook wel geslaagd.

Die week erna kwamen de resultaten voor de prelims binnen, had ze allemaal gehaald, dus dat is toch weer mooi meegenomen.
Vrijdag snooker en een pizza supper gegeten, dat bestaat uit een halve gefrituurde pizza met friet. Ook heb ik sinds vrijdag een roommate, zaterdag gezellig biertjes drinken en ook hier het kebab uitgeprobeerd.

Daarna laatste week voor de vakantie, wat niet heel veel bijzonders was.
Zaterdag samen met ignacio en martin naar edinburgh geweest, nu om een deepfried mars bar uit te proberen, oftewel een gefrituurde mars. En ‘savonds voor de verandering maar weer eens uiteten geweest voor iemands verjaardag, begint toch vrij eentonig te worden.

De rest van de week was het vakantie, waarin ik zoveel mogelijk tijd met Martin en Ignacio wilde doorbrengen, omdat zij beiden binnen een maand vertrekken. Maandag waren we met zn drieen een duik wezen nemen in de zee, en dat was koud kan ik je vertellen KOUD!! Wat ook mooi was, dat op t moment toen we het water in rende we ongeveer 20 toeschouwers vanaf de kant hadden. Daarna heerlijk met een koffie opgewarmd en ons ritueel poolen bijgehouden. Op woensdag hadden we met zn drieen een Quentin Tarantino marathon gehouden, we begonnen om 11 uur sochtends en 11 uur later hadden we 4 films gezien.
De rest van de week voornamelijk met Margaux gespendeerd, met valentijn naar het niet al te romantische Glasgow geweest en in combinatie met het Schotse weer, zorgde dat ervoor dat we voornamelijk binnen in cafetjes zaten.

En nu alweer 4 dagen school achter de rug. Woensdag vertrekt mn kamergenoot, en dat gaat toch wel even zwaar worden. Als afsluiter gaan we zondag met de mn hostvader en Martin voor een uitje, waarnaartoe was me niet helemaal duidelijk, maar dat maakt me ook niet heel veel uit. En maandag naar een concert in Edinburgh, van the Royal Republic.
Volgende blog zal ik waarschijnlijk schrijven na de paasvakantie, als de Almeerders langs zijn geweest. Iets waar ik zeker weten naar uitkijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 23036

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Een Highschoolyear in Edinburgh

Landen bezocht: