Vakantie!! - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Daan Deckers - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg Daan

08 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Het is begin mei en ik heb al zomervakantie wat een privilege. Gisteren was mijn laatste officiele dag op St. Davids High School. En het is heel gek, maar het is nog niet helemaal doorgedrongen, ook omdat ik nog wel ruim een maand in Schotland zit.

De afgelopen maand is nog sneller gegaan dan de voorgaande 8 maanden, in dat opzicht klopt het ook helemaal wat ze zeggen, hoe meer je het einde nadert, des te sneller gaat de tijd. Op school viel het gemis van Martin heel erg mee en heb ik het heel erg naar mn zin gehad met de Schotten. Ik ga de gezelligheid op school ook zeker missen.

De afgelopen weken op school lag de focus toch heel erg op het afronden van projecten en de top-up prelims (soort van oefenexams, maar toch tellen de cijfers mee) afwerken.

Ook had ik de derde maandag na de vakantie mn kookexamen. Het examen ging super goed, mn lerares zei verbaasd te zullen zijn als we niet een A zouden krijgen voor wat we bereid hadden. Voor het examen moest ik als voorgerecht een spicy coconut soep maken, als hoofdgerecht stond er sweet/sour chicken met fried rice op t menu en als toetje een pear and ginger tart. Het doel was om dit allemaal van scratch in 2 uur te maken, niet heel moeilijk, maar de tijd kan af en toe wel heel erg op je zenuwen gaan werken.

Verder heb ik Pien vorige week vrijdag nog opgezocht, die was hier met haar universiteit dus ben ik met haar en haar studiegenootjes lekker wat pubjes afgeweest. En ik moet zeggen dat het een heel geslaagd avondje was, leuk om weer nederlands te kunnen spreken en herinneringen op te halen.

Afgelopen twee dagen waren dus mn allerlaatste schooldagen in Schotland en ook mn allerlaatste op de middelbare school. Maandag de hele dag links en rechts bij de verschillende lessen taart gegeten en gezellig gedaan, helaas was het ons verboden om een examenstunt uit te halen...

Op dinsdag gingen we met alle 6th years naar het strand in North Berwick, ongeveer 40 km van mij vandaan. Het leek alsof God ons als katholieke school wel een mooie dag gunde, want het was uit het niets prachtig weer, totaal geen regen en de hele dag rond de 20 graden. Het was echt een prachtige dag en een perfecte afsluiter met alle mensen, die ik toch redelijk heb leren kennen in de afgelopen 8 maanden.

Het is vandaag precies nog een maand tot prom en mn 18e verjaardag, ook is t nog precies 5 weken totdat papa, mama en jeroen mij komen ophalen, dus genoeg dingen om naar uit te kijken.

Op 20 mei heb ik mn eerste examen, Engels. 22 mei heb ik mn wiskunde examen en op 27 mei heb ik natuurkunde en dan natuurlijk echt vakantie.

Heel veel liefs,
Daan


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 4002
Totaal aantal bezoekers 23033

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Een Highschoolyear in Edinburgh

Landen bezocht: